fredag 9 november 2012

Byter inriktning??

När jag började blogga för en hel massa år sedan…. 2006, så var det en ren och skär träningsblogg jag hade.
Sedan gick höger knä och strulade till det för mig så det blev en massa tid på kryckor, och bloggen övergick till att bli en vardagsblogg istället.

Denna bloggen började som en skilsmässoblogg, men undrar om inte den går över och blir en träningsblogg??

Löpningen flyter på bra nu tycker jag. Ok, i går var det tungt som attan, betong i benen och ett järnband runt huvudet. Men man kan inte vara på topp jämt. Jag kom ju ut iaf trots bristande motivation!! Hejja mig!

Nu är det dags att uppgradera träningen lite till känner jag. På ”barnfria” veckor tänker jag därför byta ut några löppass och börja gå till gymmet 2-3 gånger i veckan. Inte för att jag tycker att det är speciellt kul, utan för att jag vill bli lite fastare och tjatare i kroppen. Det är svårt att få till med ridningen och löpningen som mest påverkar konditionen.

Jag läser böcker om att finna inre frid, och hur jag skall  förbättra min självkänsla, ser detta som ännu ett sätt att lära mig att tycka om mig själv.

Jag gör det helt och enkom för min egen skull. Inte för att behaga någon annan, utan endast för att jag skall må bra och känna mig fin. Uj hur präktigt lät inte det?? :)

1 kommentar:

  1. JAg kommer fortfarande inte igång med träning, har ingen karaktär

    Ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera