torsdag 1 november 2012

Hänt sedan sist

Nu var det ett tag sedan jag var inne här på bloggen!!

Mycket har hänt. Inflyttningsfesten gick bra! Var jättekul och trevligt!

Barnen har också haft en inflyttningsfest för sina vänner. Även den mycket lyckad.
Klädbytar dagen har blivit av och jag fick en massa nytt och roligt i min garderob!!
En begravning har tyvärr också ägt rum. Det var morfar, 94 år som gick över till andra sidan. Trist för oss som saknar honom, men för hans del tror jag det var en lättnad.

Mannen är lika ombytlig i sitt bemötande mot mig, som vädret är!! Hans behov av att förtydliga hur skönt det är att vara av med mig, tolkar jag som att han egentligen inte mår så bra. Hade han gjort det skulle han inte behöva vara dum och såra mig. Så tänker jag...

Mitt humör går också upp och ned. Tycker att det går förvånandsvärt bra trots allt. Men ensamheten, oro och ångest hoppar på mig lite då och då när jag minst anar det. Men jag har kommit i gång med löpträningen riktigt bra nu, och märker att springa håller mina hjärnspöken i schack!

Idag sprang jag fyra kilometer i elljusspåret och sedan ytterligare 1,5 km på plan asfaltsväg. Det är helt underbart att bara låta benen mata på och huvudet töms på alla tankar.
Efteråt blir jag härligt trött och nöjd med mig själv :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar