fredag 21 september 2012

Fest

Klädbytarkvällen blev tyvärr inställd i går. Eller rättare sagt vi flyttade fram den två veckor.

Några hade fått förhinder, men jag tror att det var lite för min skull det blev framflyttat. Vännerna var nog oroliga att jag tagit mig vatten över huvudet, och det kanske jag hade gjort, men jag hade fixat det.

Men ingen fara jag får träffa dem redan i kväll iaf, dock inte för klädbyte, utan i afton skall jag ha en liten inflyttningsfest!

Jag är ganska kass på att fixa fester och middagar. Det brukar vara jättetrevligt när det väl är, men tiden innan…..
Som jag oroar mig, panik städar och grubblar på om jag handlat för lite mat (har ännu aldrig hänt) om maten kommer att vara god eller om alla bara kommer att låtsas att maten är god.
Oroar mig för att gästerna inte skall ha trevligt och kul. Vilken musik jag skall spela. Vilken välkostdrink som kommer att passa flest i smaken.


Ja det låter säkert jätte knäppt, men så är det för mig varje gång! Det är ganska jobbigt och tar udden av det roliga så därför ställer jag inte till med baluns så ofta, trots att jag varje gång efteråt konstaterar att allt gick bra och var lyckat och kul!!

Skulle jag valt en lördag skulle hela dagen gått åt till att oroa mig och stressa upp mig och då skulle jag vara helt slut när gästerna kommer.

Därför valde jag helt sonika att lägga min inflyttningsfest en fredagskväll. Jobbar hela dagen och när jag kommer hem finns inte mycket tid att oroa sig på. Fixa maten göra sig i ordning för att sedan välkomna mina vänner som självklart bara kommer för att ha trevligt och umgås.

Det kommer att bli jättekul!!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig jättemycket! Jag hispar oxå upp mig när jag ska fixa något. Tror inte alls på mig själv att jag kan fixa något bra. Så dumt egentligen. För oftast blir det ju rätt bra ändå till slut.
    Hoppas ni hade det roligt och trevligt!!

    SvaraRadera