torsdag 20 september 2012

Bytt är bytt kommer aldrig igen

Ikväll blir det en liten tjejträff hemma hos mig.

Vi är några tjejer på jobbet som har pratat om det sedan i våras. Det där om att alla andra jämt har så fina kläder och själv har man samma gamla trista paltor jämt.

Alla känner likadant!

Så ikväll träffas vi hemma hos mig och tar med de kläder som man är trött på, har vuxit ur åt något håll (vissa har gått upp, andra tappat bort kilon) och helt enkelt byter med varandra!

Jag har några tunikor som jag vet att en tjej kommer att bli överlycklig för. Vi har samma storlek och hon älskar dessa och jag känner mig inte fin och bekväm i dem.

Det som ingen vill ha skänker vi vidare till Röda Korset så kanske någon annan får glädje och nytta av dem istället.


Återkommer senare med rapport om hur detta föll väl ut eller ej. Kanske blir ”cat fight” över samma plagg och vi blir ovänner för livet :D

Bytt är bytt kommer aldrig igen!

3 kommentarer:

  1. Vilken BRA idé!!!!
    Hoppas det inte blir några bråk, utan att alla går hem glada och nöjda över sina nya gratis-fynd!!! =)

    SvaraRadera
  2. så skulle fler gjort
    tror vi är väldigt många som sitter på kläder som är fina men som vi tröttnat på eller växt ur

    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet en som helt jättegeneröst gav bort både ett par fina Burberry-byxor och en ljuvlig vit blus/tunika!! <3

      Radera