tisdag 18 september 2012

Nu är det nog!

Nä nu jäklar är det nog!
Nu får jag ta och kravla upp ur mitt svarta hål och kamma till mig. Detta håller inte. Fokus ligger just nu åt helt fel håll, så det är dags att vända siktet och ställa in det rätt igen. Nämligen på mig, mina barn, vår hälsa och att se framåt!

Jag skall strunta i vad mannen håller på med för dumheter. Jag mår INTE bra av ta reda på vad han sysslar med, och jag skall inte lägga mig i, (med undantag för när barnen kommer i kläm). Det är bättre att inte veta. Min vetskap leder bara till att jag mår dåligt, inget annat.

Så nu får jag kavla upp ärmarna, det är hög tid att ta tag i den där obefintliga självkänslan. Tänkte ta och skaffa mig en sådan. Finns det att beställa på nätet?? Såklart det gör, allt finns att beställa där. Skall bara hitta sidan.

Vad jag helst skulle vilja göra just nu är att ta ledigt och åka till mitt bästa svampställe och bara gå där för mig själv och njuta av lugnet! Det är vad jag verkligen skulle behöva just nu.
Men denna vecka är det fullt ös som gäller. Ingen tid till tanke och reflektion. Möjligen på lördag…

4 kommentarer:

  1. Helt rätt, han är inte värd det !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, men attans vad svårt det är att släppa taget helt och hållet. Går liksom i perioder. Men tror att de bra perioderna blir längre och längre :)

      Radera
  2. fokusera på dig själv och dina barn.. Det kommer att bli bra som tusan.. Jag lovar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker!! Det går bättre och bättre.

      Radera