lördag 25 augusti 2012

Lördagmorgon


God morgon

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera mig då!

Lördag morgon/förmiddag och jag sitter i soffan med datorn i knäet och en kopp kaffe jämte mig. Har det ganska bra.

Igår kväll var det dessvärre lite mindre bra. Igår började pappaveckan. Det var tänkt att mannen skulle hämta barnen i skolan, men i och med att jag fortfarande har semester så kom vi överens om att jag hämtar dem så slapp de få en så lång dag där.

Mannen kom sedan för första gången hem till min lägenhet för att hämta tjejerna. Han blev kvar en lång stund och tittade på hur jag skulle kunna lösa mitt trassel med sladdar kors och tvärs på ett bättre sätt. Han kunde dock inte se en bättre lösning en den jag redan hade klurat ut.

Sedan begav de sig iväg. Det gjorde ont i hjärtat. Mannen ville ha en kram men jag klarade inte det, då skulle jag bryta ihop!!

När de gått kastade jag mig över de ännu inte uppackade/monterade Ikea möblerna som låg i sina långa platta paket. Där hade jag att göra i många timmar. Men till slut blev det en tv-möbel och ett väggskåp att hänga över, och så installerade jag den nya fina stora tv´n som mannen hade haft med sig.

Där någonstans brast det, totalt!!

Jisses så ledsen jag var!! Tårarna kunde inte sluta rinna och jag kunde definitivt inte göra mig förstådd om någon skulle pratat med mig. Jag ville inte sitta här själv! Jag ville vara hemma hos min familj!!!

Det är jobbigast på kvällarna. Kanske för att jag är trött då.

Just nu känns det iaf mycket bättre. Här sitter jag i soffan, balkongdörren står öppen och solen strålar in!

Det jag gillar absolut bäst med lägenheten och som jag inte ens reflekterade över på visningen, är utsikten!! Fastän jag bara bor på tredjevåningen så har jag en jättefin utsikt där jag ser långt, över olika grönområden.  Det älskar jag!

Så medans jag skriver kan jag titta ut och se hur molnen och solen brottas och under är det skog i olika nyanser av grönt! :)

Vet inte riktigt vad jag skall göra av denna lördag. Tror jag skall ta det ganska lugnt. I morgon är jag uppbokad hela dan, så detta får nästan bli en behövlig vilodag innan jobbet börjar på måndag igen.

Måste bara sluta upp med att kalla mig själv lat så fort jag inte gör något!! Det skall jag nog träna på idag!! Kanske blir det en promenad i området också.

1 kommentar:

  1. Jag har full förståelse för "det lilla sammanbrottet". Det var ju något nytt, ovant, som skulle börja - att lämna sig barnen, och vara själv! Klart du blev lessen!
    Men det är bra att du jobbar vidare på att fixa till det i ditt hem, och det är bra att du också reflekterar över att man faktiskt FÅR vara "lat" (=bara vara och bara vila) också!
    Stor kram!!!

    SvaraRadera