fredag 10 augusti 2012

Lite allt möjligt

Igår blev det en ofrivillig pause i renoveringen. Special färgen vi målade i onsdags var tvungen att torka i minst ett dygn, så det var bara att sätta sig, rulla tummarna och vänta :)

Solen sken så jag och barnen bestämde oss för att tillbringa dagen vid havet.
Det blåste en hel del. Inte riktigt varma vindar. Alla platser i lä var redan tagna så vi låg i blåsten en stund.

Har haft ont i ryggen i en vecka nu och axlar och nacke känns lite stela efter all renovering så jag tänkte att den kyliga blåsten kanske inte var det bästa ändå.

Vi åkte hem och jag lade mig i lä på altanen i stället och där toksomnade jag!! Hur skönt som helst!!

Idag var det min tur att släppa ut hästarna i hagen. Så klockan ringde kl 7. Lite typiskt för för en gång skull sov jag så himla gott!! Annars har det varit lite si och så med sömnen.

När allt som skulle göras bar gjort i stallet åkte vi hem, och jag unnade mig att slappa en stund. Lustigt det där, när jag väl sovit bra en natt blir jag urtrött hela dagen!

Jag frågade barnen vad de helst ville göra idag. Bio eller simhallen blev svaret, helst simhallen.

Vi åkte till lägenheten och släppte in målaren sedan blev det en eftermiddag i simhallen!

I morgon skall jag åka och hämta all färg och tapeterna!! Bara målaren blir klar med spacklingen och slipningen så skall här målas och tapetseras!!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar