tisdag 7 augusti 2012

Renovering dag 1

Nu har jag varit lägenhetsinnehavare i ca 6 timmar!

Har lyckats riva ner strukturtapeterna i samtliga tre sovrum! Kände jag mig väldigt nöjd och glad för. Målaren kom för att inspektera och blev inte lika nöjd... Tydligen kunde han spackla å en flytande spackel över tapeten som skulle vara lättare än vad det nu blir.

Jag som blev så glad att jag fick ner dem och att de inte satt som berget som jag befarat!

Ja ja nu är tapeterna nere. Nu skall jag vara slipa väggarna lite mer. Sedan städa upp allt damm!! Därefter rulla ut skyddspapp på golven, täcka lister med maskeringstejp.

I morgon skall jag grunda väggarna med något mirakel medel so
Målaren kommer med. Därefter kan han börja spackla väggarna. Hurra!

Det är inte utan att jag känner mig lite dom Ernst Kirschstiger (hur det nu stavas) där jag står och slipar barfota och känner hur väggarna kommunicerar med mig :D

2 kommentarer:

  1. Snygga tånaglar!! Matchar byxorna perfekt!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Åå Det kommer att bli kanon bra på alla vis när det är färdigt och jag hoppas att du får roligt under tiden..;)

    SvaraRadera