onsdag 8 augusti 2012

Utspädd färg

Ingen bra dag idag.

Har känt mig glad och hyfsat harmonisk i nära en vecka nu!

Igår var en riktig toppen dag!! Var så glad och nöjd både att min lägenhet var/är så fin och att det gick så bra med att få ner tapeterna.

Idag kom ett bakslag! Ett stort sådant. Har känt mig orolig och ledsen hela dagen. Skickade ut barnen att leka en stund på gården. Passade på att lätta på trycket och grät så det stod härligt till.

Men tårarna ville inte sluta rinna. Försökte vänd ryggen till barnen så de inte skulle se, men det gick såklart inte :)
Barnen frågade varför jag var ledsen. Visste inte vad jag skulle svara. Sa som det var, att jag tror att vi kommer få det jättebra och fint här, men att jag inte ville att det skulle bli så här.

Tror att de kanske förstod vad jag menade.

Tårarna fortsatte att rinna och spädde ut färgen! Men alla tre sovrummen och vardagsrummet blev målat.

4 kommentarer:

  1. Det är ok att vara lessen oxå vet du...
    Kram!!! <3
    Ps. Färgen blev säkert EXTRA snygg med de där saltstänken i!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet, egentligen. Men det känns som ett nederlag varje gång dessa "bakslag" kommer.

      Tuss

      Radera
  2. Tårar läker så grååååt när du känner att du kan..
    Jag tror inte alls att barnen tar skada av det och det är i mitt tycka inte alls tokigt att dom vet hur du tänker..

    Ta hand om dig nu.. '

    Kram från Mingla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl en sorg som måste ut antar jag. Har haft väldigt ont i ryggen i flera dagar. Tror det är spänningar som behöver komma ut.

      Tuss

      Radera