torsdag 21 juni 2012

Betänketid

Jag hade börjat misströsta! Det hade gått tolv dagar sedan anställningsintervjun och jag hade inte hört ett ljud. Så jag insåg att det inte hade gått vägen och funderade på vad som gått fel. Gick igenom i stort sett hela intervjun ord för ord i huvudet. VAD kan jag har sagt för fel? Vilket intryck kunde jag har gjort?? För mesig? För dominant?

Men så i tisdags eftermiddag ringde de och ville träffa mig för en andra intervju!! Hurra jag var inte stekt!!

Idag var det då dags. Efter lite klädångest gjorde jag mig fin och åkte in. Denna gång var det den högsta chefen som skulle ta emot mig!
Intervjun gick bra.

Hon som intervjuade min första gången var också med.
Efter en stund frågade den högsta chefen hur intresserad jag var av jobbet/hur gärna ville jag ha det?
Tja, vad svarar man??
Jag sa att jobbet verkar väldigt kul och intressant.
Han undrade om jag ville skriva papperna direkt!!! Eeeh, ja om vi kommer överens om lön och förmåner fick jag fram.

Då fick hon som redan intervjuat mig det att låta som att vi redan pratat lön, vilket vi inte hade gjort! Det var en lön flera tusenlappar under det jag har idag! Sedan rabblade de förmåner!
Friskvårds timme och friskvårdsbidrag. Divs. rabatter på olika kurser samt 36 dagars semester.

Jag sa som det var. Den lönen kan jag inte acceptera. Då frågade de vad jag har idag och de konstaterade att den kunde de inte erbjuda. Chefen höjde lönen med 500 kr och rabblade igen alla förmåner.

Jag svarade att förmåner är jättebra med de betalar inte min hyra! Båda tittade på mig och blev nog lite ställda. Chefen mumlade lite om att så kunde jag ju också se det.

Vi kom fram till att vi inte kunde enas om lönen och jag fick tacka för mig!

Gissa om det kändes snopet!! Det är ett bra jobb! Och jag ville gärna ha det men jag KAN INTE gå ner i lön! Jag har ingen fantasi lön nu. Jag jobbar dessutom för ett bemanningsföretag. Att jag snart är ensamstående tvåbarns mor om så bara varannanvecka gör att jag behöver få in alla kronor jag kan!

Döm om min förvåning när chefen ändå ber mig att fundera på saken tills på måndag! Jag sa att vi kan ju funderar alla tre…

Jag skall ringa på måndag men kan de inte göra något åt lönen så måste jag tacka nej igen!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar