tisdag 3 juli 2012

Jag får komma in tidigare

Hurra hurra hurra!!!

Ingen fyller år (som jag känner) utan jag studsar bara runt i glädjedans just nu!

Idag fick jag äntligen besked om att inflyttningen blir framflyttad åtta dagar!! Tjo ho!!

Det betyder att jag flyttar redan i början på min första semester vecka istället för i mitten på den andra, av mina tre veckor.

Den 7 augusti skall jag få nycklarna till min nya lya.

Jag och mannen har pratat lite om att anlita en målare som bredspacklar väggarna.

Först var tanken att jag skulle tapetsera en reparationstapet och sedan på med färg eller tapeter. Då fick jag höra att för att få ett bra resultat skulle jag först måla väggarna, sedan på med reparationstapet, den skall torka minst ett dygn och därefter tapetsera eller måla. Det blev lite många moment kände jag.

Kanske blir det inte så mycket dyrare om en målare bredspacklar iaf några rum. En målare gör jobbet säkert fem gånger snabbare än om jag skulle göra det själv.

Sedan kan jag direkt måla och tapetsera det jag valt. Mannen hade pratat med en målare han känner om priser mm. Han bara glömde den lilla detaljen att fråga om han har tid i augusti…
Han skulle kolla det idag!! Hoppas hoppas.

Jag kommer inte att ha råd att ta alla rummen utan får prioritera.

Hallen och mitt sovrum får högsta prio, därefter vardagsrummet och sedan barnens rum. Köket hamnar längst ner på listan. Det får nog vänta ett år eller två.

Jag vet redan vilka tapeter jag skall ha i sovrummet och vardagsrummet. Hallen är jag osäker på. Måla eller tapetsera? Den är långsmal och har inga fönster, så den skall helst kännas ljus och om möjligt rymlig.
Barnen ändrar sig varje dag så jag blir osäker på om de någonsin kommer att bestämma sig…..

Åh det kommer att bli så fint!!
Jag skall ta före och efter bilder och lägga ut här på bloggen. Haha det kommer bli en inredningsblogg om en månad!! :)

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande!!! Jag tar några bloggskutt tillsammans med dig här och nu!! =)
    Vad mysigt det ska bli att komma och hälsa på dig där sen!!!

    SvaraRadera