fredag 6 juli 2012

Målare på väg

Hela min lägenhet är tapetserad med strukturtapet a la 80-talet!! Det är ett jäkla jobb att få ner!


Bilden är lånad



Bilden är lånad



Jag vill ha släta och fina väggar!
Funderade ett tag på att sätta upp reparationstapet först och sedan måla och tapetsera. Men fick höra att jag måste måla väggarna innan jag sätter upp reparationstapeten.

I de färg & tapet butikerna jag varit inne i säger samtliga, att det bästa är att bredspackla väggarna. Jo, tjena inte min paradgren precis. Där kan jag stå och spackla i evigheter!

Mannen har bra kontakter, och han har pratat lite med några målare som han vet är bra.
Han har frågat om bredspackling, vad det kan tänkas kosta, hur lång tid det kan tänkas ta mm

Sedan har vi suttit och räknat på vilka väggar jag skulle vilja fixa i ordning (helst alla!!), hur många kvadrat det handlar om och vad det då skulle kunna kosta.

Vi kom fram till att det inte skulle bli så farligt dyrt. För en 5-6 000 kr skulle hela lägenheten utom kök och badrum (behövs inte) bli fina med släta väggar! Gjort av ett proffs som gör det på noll tid, eller iaf minst fem gånger snabbare än om jag gjort det själv. Antagligen även betydligt bättre.

Nu åter stod då att hitta en målare som kunde ta sig an jobbet så där i början på augusti…

Mannen ringde några samtal och igår fick han besked att en målare kommer och tittar samma dag som jag får nyckeln, sedan sätter han i gång dagen efter!!!


Hurra!! Hurra!!

Med lite tur så hinner han ganska långt den dagen och jobbar vidare torsdag och fredag. När han är färdig med ett rum kan jag sätta igång och måla och tapetsera.
Kanske en naiv förhoppning, men hoppas ändå att några rum kan vara klar redan den första helgen, så jag kan börja flytta in möblerna och börja bo! 
Denna blir fondvägg i sovrummet


3 kommentarer:

  1. vad skönt att det löste sig och dom är proffsiga. Snyggt och det går fort.

    SvaraRadera
  2. Ja jag inbillar mig att det går fort och lätt för dem. Medans jag hade stått där och fumlat och lyckast få det allt annat än slätt!!

    SvaraRadera
  3. Du kommer ha mycket att göra ändå - sedan! Lika bra att låta andra sköta det där första, största jobbet!!
    Åh vad fint du ska få det sedan!!!! =)

    SvaraRadera