tisdag 16 juli 2013

Dags för uppryckning!

Inser att jag har ramlat ner i självömkans fula mörka hål.
Inget blir väl bättre av att jag går runt och är ledsen och tycker synd om mig själv!
Just nu gör jag det och visst, man måste få må dåligt ibland men detta håller inte!

Sedan barnen åkte till deras pappa i söndags har det varit rasande synd om mig! Nu är det dags att stoppa detta destruktiva hamsterhjul. Dags att blir gladare och positivare. Det är ju sommar! Bara 3½ arbetsdagar kvar till semester! Skärpning Tuss!

Dags att må bra!

Träning och musik är något som verkligen får mig att må bra. Både fysiskt och psykiskt. Nu har dock båda mina knän börjat krångla och gör förbannat ont så det har varit dåligt på träningsfronten sen flera veckor tillbaka.
Att hästen inte kunde stå still i stallgången i lördags och kysste till mitt höger knä gjorde inte saken bättre.
Men tänker att jag får väl träna på något annat sätt då, än att springa och power walka.

Sista veckan på jobbet. Har en massa tråkigt kopiering jobb att göra. Så medans kopieringsmaskinen tuggar på, står och ligger jag jämte och gör raka och sneda plankan. Lite armhävningar och annat kul samtidigt som musiken försöker överösta kopieringsmaskinens brummande!

Kör lite Cajsa Warg filosofi, ”man tager vad man haver”, eller ”man gör vad man kan” kanske är mer rätt.

Hade inte tillgång till strand med plankar på ändå :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar