torsdag 4 juli 2013

Finns det något godare?

Det blir så tyst och tomt de första dagarna när barnen åkt.
Efter jobbet igår åkte jag för att titta till hästen som nu är på sommarbete.
Hon verkar inte sakna mig alls... Ville inte komma när jag ropade på henne, låtsades inte ens höra mig...
När jag gick fram till henne gömde hon sig bakom de andra hästarna, livrädd att behöva lämna flocken och all mat!!

Tittade till henne, kände och klämde överallt och hon verkar ha det bra!

På vägen hem fick jag ett infall att stanna till och besöka ett av mina bästa kantarell ställen. Yes, det fanns massor!! Men många var så pyttesmå att jag inte hade hjärta att plocka dem, men en del stora och halv stora kom jag hem med och det blev årets första kantarell macka!!

Finns det något godare är smörstekta kantareller med västerbottenost på färskt bröd??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar