fredag 1 juni 2012

Tankar på rymmen

Något jag slits ofta mellan är viljan att börja packa och rensa ur i skåp och lådor, samtidigt som jag inte vill flytta.

En märklig känsla det där.

Känner att jag mentalt har lämnat huset. Kan inte hitta motivationen till att städa och hålla i ordning, för att inte tala om att tvätta golv och putsa fönster!
Känner mer för att vila mig i form och spara krafterna till målningen och tapetseringen i slutet på sommaren då lägenheten skall göras fin.

Samtidigt skrämmer flytten mig. Är rädd för hur jag skall reagera när jag sitter där själv, ensam i min lägenhet.
Nu i huset är det så lätt att bara slänga upp altandörren, sätta sig ute en stund och snabbt gå in och hämta sig något. Ta en liten paus om solen gassar allt för hett.
Hur blir det när jag bor på tredje våningen och kvällssolen inte når min balkong?
Kommer jag att gå ut och utnyttja grönområdet runt omkring? Det blir ju onekligen mer omständligt, kommer jag stanna kvar inne i lyan och sitta där utan dagsljus??

Hmm, nu släppte jag ut lite av de där negativa tankarna som jag helst inte tillåter mig att tänka. Men ibland tänks de ändå och nu slank de rackarna ut!!  J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar