tisdag 26 juni 2012

I väntans tider

Igår mailade jag till dem som intervjuade mig i torsdags. De erbjöd mig jobbet men jag tackade nej för att lönen var för låg, och jag har ingen möjlighet att gå ner i lön.

Jag skrev ihop ett litet brev där jag formulerade mig sakligt men vänligt. Förklarade att jag fortfarande var intresserad av tjänsten men inte kan ta det med den lönen. Det handlar inte om någon fantasi summa. De erbjuder 2000kr mindre än vad jag har idag. De kunde tänka sig att ge mig 500 kr till, vilket fortfarande är 1500kr mindre än vad jag nu har.

Till saken hör att jag redan har en ganska låg lön, jobbar på ett bemanningsföretag som också skall tjäna på att hyra ut mig. Flera kollegor som har slutat har fått ganska stora löneförhöjningar när det fått jobb utan bemanningsföretaget. Så jag anser inte att jag skriker efter mycket.
Fick inget svar på att de mottagit mitt mail igår. Får se om de hör av sig igen.

Jag skickade även ett mail till säljarna av min lägenhet. De hade tidigare frågat om jag ville behålla några hyllor och möbler samt en takfläkt som de önskade lämna kvar. Så jag svarade dem igår. Passade även på att fråga om det fanns någon möjlighet att få tillträde lite tidigare.

Fick svar nästan genast att de skall åka tidigare än först planerat. De skall flytta utomlands. Så jag kan få lägenheten en vecka tidigare!! Hon skrev att de åker redan den 13/8 så jag kunde få lägenheten en vecka tidigare. Men på kontraktet står det att jag skall överta lägenheten den 15/8. Undrar om hon har missuppfattat datumen eller om de skall bo någon annanstans sista veckan??

Hon skulle kontakta mäklaren så det blir rätt i alla papper mm och då lär det väl visa sig om jag får tillträde två dagar tidigare eller mer. Hoppas hoppas!!

Den som lever får se. Just nu känns det som att jag bara går och väntar!!
Vill börja packa men det är fortfarande lite förtidigt. Blir bara bökigt att ha en massa flyttkartonger stående och så kanske jag måste packa upp något jag kommer på att jag behöver igen….

Men jag funderar på att börja göra ett ryck i garaget, tänkte jag kunde börja dela upp julpynt och sådana saker som inte kommer att användas innan augusti. :)

                                                    Lånad bild



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar