lördag 30 juni 2012

Bra samtal

God morgon!
En liten snabb uppdatering innan dagen drar igång på allvar :)

Mannen och jag har suttit i lugn och ro och ätit frukost ihop. För första gången på länge (känns det iaf som) har vi kunnat prata och resonera utan sura miner eller höjda röster. Mannen till och med försökte förstå min sida av saken.
Det känns så skönt!!

På onsdag skall vi träffa juristen som sitter och jobbar på våran bodelning.

Vi har en gammal revers där jag är skyldig mannen 125 000kr från när jag köpte in mig i tomten innan vi byggde huset. Det känns ju lite surt nu, men ändå bra att vi fixade sådant redan då så vi inte behöver ta det nu är det är lättare till bråk.

Vi var inte gifta när reversen skrevs, nu sa juristen att om vi inte har skrivit äktenskapsförord på reversen så skall jag bara betala halva summan!! Låter ju helt tokigt, men rent juridiskt är det tydligen så.
Mannen sa att där får mitt samvetet styra....

Jag är inte ute efter att skinna honom, jag sa att vi kan väl prata igenom allt med juristen när vi ser hur bodelningen ser ut.

Vi har kunnat prata om uppdelning av prylar och möbler, semester planer och drömmar & önskemål och hur vi praktiskt skall lösa det med barnen.

Som sagt det känns riktigt bra!
Hoppas på fler sådan bra och givande samtal. För även om vi nu går skilda vägar kommer vi alltid ha barnen gemensamt, sedan barnbarn..... :€

1 kommentar:

  1. Jag är glad för din skull..
    Nu önskar jag dig en fortsatt fin dag..

    Kraaaam från Mingla

    SvaraRadera