tisdag 12 juni 2012

Den hade krympt!

Var med barnen och tittade på lägenheten som jag skall flytta till i slutet på sommaren.
Har inte sett den sedan visningen, men har bilderna som låg ute på hemnet när den fortfarande var till salu.

Jag var lite spänd om nervös. Tänk om jag skulle bli jättebesviken. Tänk om jag ångrade mig och inte alls kund tänka mig att bo där??

Nu blev det tack o lov inte så. Jag gillar lägenheten. Gillar känslan i den. Med färg och nya tapeter kommer det bli jättebra.
Men bilderna från mäklaren är tagna med vidvinkel lins så det blir lite väl rymligt mot vad det är i verkligheten.

Den hade krympt!! J Alla rum var mycket mindre än vad jag mindes!!
Här gäller det att tänka om!!!
Hallen går inte alls att möblera som jag tänkt mig, den går ju inte att möblera alls!! Hm får klura på det där.
Tur att jag inte redan gått och köpt bänken och skohyllan som jag hade tänkt att ha i hallen.

Mitt sovrum som jag tyckte var stort och rymligt på visningen, och som ser väldigt stort ut på bilden kommer inte alls bli svårt att fylla upp! J En säng och en fåtölj samt en byrå kommer att bli lagom. Behöver inte bekymra mig för att det skulle se tomt ut.

Jag tror att jag inte skall köpa mer möbler, (möjligen skrivbord och bokhylla samt sängar till barnen), utan flytta in med det jag har och sedan känna efter vad som behövs var. Helt enkelt flytta in och långsamt bo in mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar