lördag 2 juni 2012

Dagens tanke

Idag dök en tanke upp som fick mig att fundera och känna mig snål och småaktig.
En flicka som tränar friidrott ihop med mina tjejer ringde och frågade om de kunde leka. Kul! Hon bor en bit bort så jag körde barnen dit, sedan passade jag på att göra ärenden!
Väl hemma igen var det dags att byta om och åka till stallet. Ringde och frågade om jag skulle komma och hämta upp dem på vägen. Svaret blev att de har så himla kul att de gärna från stanna de timmarna jag var i stallet.
Det var då tanken vaknade. Hur blir det sedan?? Om jag bara har barnen varannan helg, då vill jag ju inte att de spenderar nästan en hel dag hos någon annan!! Jag vill få så mycket tid att umgås som möjligt med dem just på helgen! Samtidigt är det ju viktigt att de får leka med kompisar och alla bor ju inte runt hörnet!
Det löser sig säkert på ett bra och naturligt sätt!
Kompisarna får komma och vara hos oss i största möjliga mån känner jag. Då har jag dem ändå nära och kan höra flamset och skratten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar