torsdag 7 juni 2012

Intervju

Hej bloggen!

Nu har det varit fullt upp så jag har inte hunnit skriva av mig. Min bror har tagit studenten och jag har jobbat som funktionär i stallet som har haft tävlingar.

Att Internet har legat nere har inte underlättat det heller!!

I tisdags när jag stod i köket på jobbet för att värma min lunch ringde min privata mobil.
Det var en tjej som ringde från ett av de företag jag sökt jobb på! Hon undrade om jag kunde komma till dem för en intervju!!! Tjoho så klart jag kunde!

Idag var det dags! Var där i förmiddags. Fick veta att över hundra personer hade sökt tjänsten och fem blev kallade på intervju! Så det är ju en bedrift bara att få komma på intervju kan jag tycka!!

Men intervjun kändes bra tycker jag. Det var svårt att läsa av intervjuaren om hon gillade svaren eller inte. Samtidigt ställde hon väldigt luddiga och svår svarade frågor. Jag svarade så gott jag kunde och tyckte att vi fick en bra kontakt!

Nu åter står att se om jag går vidare till nästa omgång, då blir det i så fall en intervju med hennes chef.

Det skulle vara så himla bra om jag kunde få den tjänsten. Dels kunde jag se utvecklingspotential i tjänsten och sedan ligger det 600 meter får där jag skall bo sedan!!

Arbetstiderna var också bra. Det enda är att jag faktiskt trivs där jag är nu, men att det ligger så långt bort. Det är jobbigt att lämna ett ställe man trivs på. Det är så lätt att bli orolig för att man aldrig kommer att trivas så bra på något annat ställe igen.

Men jag har lätt för att trivas så det blir säkert bra.

1 kommentar: