fredag 27 juli 2012

Att lyssna på sin magkänsla

Kanske är jag en svag person.

Har fått höra på flera håll att jag behöver jobba på min självkänsla. Jag har lätt för att vara andra till lags, sätter mig själv åt sidan och tänker att jag kan göra saker och ting på mitt sätt när jag är själv. Blir enklare och smidigare så.
Då får den andre som den vill och jag behöver inte oroa mig för att någon annan är missnöjd och egentligen lite sur på mig.

Tuss i ett nötskal! :)

Nu i och med allt detta med skilsmässan och flytten tänkte jag ta tillfället i akt och spotta upp mig några pinnhål! Jag är inte sämre eller mindre värd än någon annan!!


Fick frågan om jag ville ha takfläkten som sitter i mitt blivande sovrum. De som bor där nu sa att jag gärna fick behålla/köpa den billigt. De menade på att då lägenheten ligger högst upp i huset och sovrummet han kvällssol så blir det väldigt varm. De hade tydligen fått förstärka hänganordningen, så om jag inte ville ha den behövde de veta det i god tid så de hann plocka ner den och återställa taket.

Jag tyckte takfläkten var ful! Jätteful. Den passar inte alls ihop med de möbler jag köpt och den stilen jag vill ha i sovrummet. Men samtidigt skulle det ju bli lättast om den bara hängde kvar. Kanske kunde jag sälja den?

Värme har jag inte ont av. Vi bor i Sverige, hur många dagar om året är det olidligt varmt om nätterna?? Det blir väldigt varmt på övervåningen i huset också och det stör mig inte. Då är kyla betydligt jobbigare tycker jag. Tycker också att det borde bli lika varmt i dotterns rum som har fönster åt samma håll och där fanns ingen fläkt.

Jag bestämde mig därför att vara rak och ärlig mot mig själv och dem! Ja sa till att jag inte vill ha takfläkten. Känns det bra? Nää, inte ett dugg. Nu känner jag mig bara hemsk, känns som att jag förolämpat dem, att deras fläkt är ful (fast det sa jag inte till dem) och att de har dålig smak. Jag får dåligt samvete för att jag ger dem detta mer jobb med att ta ner den och återställa innertaket. De har väl nog med att packa, magasinera sina saker och flyttstäda!


Känns som att det är lite jobbigt och svårt det där med att stå sig själv närmast och gå på sin magkänsla :)
Men sovrummet kommer att bli fint utan fläkten!!

1 kommentar:

  1. Ärligt talat... skit i dom. Du gjorde precis rätt. Det var ETT pinnhål! Stor kram

    SvaraRadera