tisdag 31 juli 2012

Har tecknat försäkring

Idag har jag skaffat mig en hemförsäkring till min nya lya.
Jag gjorde det lätt för mig och ringde samma bolag som jag i dag har vår villaförsäkring hos.

Tycker det är svårt att uppskatta värdet på alla mina pinaler! Har ju inget av värde kan jag tycka. Inga värdefulla tavlor, några ynka små smycken har jag väl, men några diamant tiaror är det ju inte…

Antika möbler har jag inte heller, vad jag vet.
Men tänk om olyckan är framme och allt försvann. Möbler, kläder, smycken mm vad jobbigt och kostsamt det hade blivit att ersätta allt då!

Något värde har allt mina saker ändå, även om det var för sig inte är så ekonomiskt värdefulla.

Just nu orkar jag inte, men senare skall jag ringa runt och kolla med olika försäkringsbolag vad de kan erbjuda. Om jag flyttar hem-, bil-, barn- och hästförsäkringar till ett och samma bolag så kanske jag kan få en bra rabatt.

Eller så är alla bolagen av samma skrot och korn och det gör inte så stor skillnad vilken man väljer. Men skall ändå kolla upp det. En annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar