tisdag 10 juli 2012

Jag är snäll och omtänksam

På mitt jobb arbetar det mest män. Ja en si så där 85% av mina kollegor är män i sina bästa år.

Vi har en härlig stämning på jobbet med många glada skratt och skojfrisk attityd på rasterna.

Det började med att chefens fru satte chefen på diet. Hon hade tittat på programmet ”Biggest loser” på tv och sedan tittat på sin man……berättar han på en rast i våras.

Det är inte bara chefen som gillar mat med en öl eller två till. Därför drogs det igång en tävling på jobbet ”After Beach 2012”. Denna tävling går ut på att alla som deltar, väger sig varje onsdag kl 14.
Har man gått ner i vikt skrivs vikten upp med grön penna, står man still antecknas det med en blå penna, har man istället gått upp är det ”no mercy” och den röda pennan skriver upp vikten. Dessutom måste den som gått upp böta 20 kr per tillfälle. Obs, hörde att det höjs till 40 kr efter semestern. :)

Jag är själv inte med, (tyckte jag hade lite annat att fundera på än min vikt kände jag när den drog i gång) men det verkar vara väldigt roligt och lättsamt samtidigt som det är på blodigt allvar.

V.35 åker vi iväg på vår årliga konferens och då är det final i tävlingen. Vinnaren skall utses under konferensen. Den som vinner får förutom äran även potten med bötespengar.

Nu kom jag på den geniala idén att hjälpa mina kollegor, samtidigt som jag får hjälp!!

I och med att jag flyttar v.32 eller 33, beroende på hur fort det går med målning och tapetsering, så tänkte jag att jag kunde erbjuda ett träningspass för dem som känner att det kanske blev lite för mycket sås till det grillade. Eller att någon öl för mycket slank ner under semestern.

Jag erbjuder helt sonika ett pass med valfri möbel/flyttkartong som bärs tre trappor upp (utan hiss) till på kartongen angivet rum. Känner man att det finns risk för röda siffror kommande onsdag, får man gå hur många vändor man vill! :)

Det erbjudandet måste väl de flesta nappa på?!

Himmel vilken snäll och omtänksam kollega jag är!! Friskvård när den är som bäst!






6 kommentarer:

  1. Dom kaan bara inte motstå ditt erbjudande!! Jösses så vänligt av dig att hjälpa dom på det här viset.. ;)

    Jag tycker tävlingen var kanon och jag hoppas att dom har gått ner en del i vikt.. Ni verkar ha roligt och det är bra... Riktigt bra..

    Ha en fin kväll nu..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är jag snäll! Tänker på och värnar om mina kollegor!
      Tänk om de flesta skulle komma!? Ser framför mig hur 50 män står utanför porten redo att hugga i! Jisses vad min man skulle bli snopen! :)

      Det finns en del till i tävlingen som jag glömde att skriva om i går. Den ena är att gå ner mest i vikt. Den andra är att man i början av tävlingen satte upp vad man skulle väga vecka 35, och då vinner den som kommer närmast sin målvikt. I den delen kan även de som vill stå still eller gå upp (??!!) vara med i!

      Men oavsett vilken "gren" man är med i så erbjuder jag träning!! :D

      Radera
  2. Bra idé! Jag har alltid bekanta som bantar/tränar. Ska jag flytta nån gång så ska jag erbjuda dem att bära :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, copy/paste på den idén!!
      Ska du inte flytta själv så tipsa de som skall! Det är bara i all välmening som man vill hjälpa sina medmänniskor i träningen!! :)

      Radera
  3. jättebra ide, den måste alla nappa på :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja något annat vore otänkbart!! Rent otacksamt när jag är så snäll och hjälpsam :)

      Radera