tisdag 17 juli 2012

Hämnd

Åh detta blir ju bara värre!!

Är så rasande arg och ledsen!!

Jag vet att det är barnsligt men jag är så sugen på att hämnas!! Vet bara inte hur. Det får absolut inte gå ut över barnen. Det skall helst inte vara brottsligt så att han kan anmäla mig och jag åker dit, det är nog det svåraste.

Den resonliga sidan av mig säger att jag skall andas, ta det lugnt och låta allt rinna av mig. Det skulle gynna mig mest.

Men den andra sidan!!! He he den funderar på om hon skulle:
·               Klippa söder hans kläder (OBS det kan jag anmälas för)
·               Råka tappa det porslin och glas som han skall behålla (Olyckor händer så lätt…..)
·               Skära sönder däcken på hans bil (OBS brottsligt!)
·               Dra tillbaka bodelningen och kräva mer (sorry har ångrat mig….)
·               Eller varför inte en rejäl klassisk hederlig pungspark (OBS kan jag bli anmäld för)

Ja som ni säkert fattar är det mannen jag vill hämnas på!


Jag kom på honom igår.

Vi har alltid haft tillgång till varandras olika lösenord och inloggningar på olika saker, bla mail och facebokk mm

När mannen var i Ukraina såg jag att några av de han rest med lagt upp några bilder. Jag hade inte dessa killar som kompis själv så jag tänkte (kanske fel av mig) att jag kollar från mannens inloggning, då han blivit kompis med dem. Då upptäckte jag att han bytt lösenord på fb.
Tyckte det verkade konstigt. Kollade mailen men den var fortfarande den samma.

Jag tänkte att har man inget att dölja så behöver man ju inte byta lösenord. Men jag lät det vara och sa inget om min upptäckt.
Igår satt jag vid datorn och såg att mannen inte hade loggat ut sitt senaste besök på fb!

Jag erkänner det var fult av mig, men jag gick in på medelanden och tittade. Japp visst hade han en ”speciell” vän där. Hans spinninginstruktör. Man behövde inte läsa många rader förrän det stod klart att hon är kär! Till mannens ”heder” så besvarade han inte kärleksförklaringarna men han var vänlig och trevlig och svarade på alla medelanden hon skicka.

Jag frågade honom direkt. Först nekade han men när han insåg att jag var inne på hans fb så kröp det fram. Det är väldigt oskyldigt. De har inte träffats, har bara kontakt via fb men han erkände att hon är kär och att han inte varit tydlig med att han inte är intresserad. Han var smickrad av hennes känslor för honom. Jag tycker att det är fult av honom att hålla henne så på halster. Är han inte intresserad så får han ju vara tydlig med det!!

Jag blev väldigt ledsen och vi pratade en massa igår. Jag berättade att jag visste om att han bytt lösenord och att jag anat att det var något. Han medgav att han bytte för att jag inte skulle se dessa medelanden. Han ville inte göra mig ledsen! Men så rart då!!

Mannen fortsätter att bedyra att han inte är intresserad av henne.
I morse (dumma mig) gick jag in och kollade runt på hans mail. Hittade att han dagen innan skickat en bild på sig själv till en okänd mailadress.
Igen konfronterade jag honom, då kröp det fram efter mycket om och men, att han har/haft kontakt med några från en datingsida!! Fotot var till en av dem.

Där brast det för mig!! Hur J LVA bråttom har människan!!
Vi har lovat varandra att inte träffa/data andra så länge vi fortfarande är gifta, iaf så länge vi fortfarande bor ihop!!

Han blev väldigt skamsen och ångerfull, erkände att det var väldigt fult gjort och att vi faktiskt hade lovat att ligga lågt. Bad mig att inte vara så arg, men jag ÄR arg. Skitsur! Och hämndlysten.

Fast det kanske jag inte borde. Han känner inte till att jag hänger ut honom i en blogg!! :)

Jag mailade till adressen som mannen skickat sin bild (tack o lov med kläder på) till. Skrev att jag såg att min man skickat ett foto på sig själv till dig och därför undrar jag vem du är.

Skall bli intressant att se om hon svarar mig. Enligt mannens profil är han skild och lever ensam, blir ju tokigt när frun mailar och frågar vem han skickar kort till….
Med lite tur kanske hon anmäler att han inte är den han utger sig för att vara hos ansvarig för sidan.

En hämnd måste stå i proportion till ”brottet”, i detta fall är det respekt, förtroende och tillit som brustit.
Så undra om inte min respekt försvinner i morgon bitti när jag går upp 05.10??
Kanske jag behöver sätta på stereon ganska högt och dansa en elefantdans för att vakna till :)

Undrar om jag möjligen skall ta och öppna en massa konstiga mail, som alltid fyller skräpkorgen, på mannens dator. Bara för att se vad som händer.







2 kommentarer:

  1. Kära vän... =(
    Jag är lessen att behöva säga det - men jag är inte ett dugg förvånad!!!
    Allt liksom "följer mallen" för hur det brukar gå till. Sen kan detaljerna skilja sig lite åt, men grundmallen är just så här...
    Det gör ont i mig för din skull! Och tro mig... jag förstår till fullo din hämndkänsla!!
    En liten pungspark för "gammal vänskaps skull" tycker jag nästan kunde vara på sin plats! (Fast säg inte till någon att jag har sagt det!!!)
    Kram på dig!! <3 <3

    SvaraRadera
  2. Mailet du skickade är ju på sätt och vis en liten pungspark. När jag läser tänker jag på "Kaninkokerskan" och "En hondjävuls liv och lustar". Förstår att du är både ledsen och förbannad. Instämmer med ovanstående om pungsparken men om du inte vågar kan du väl nypa till lite hårt (om du nu vill hålla till i de regionerna)
    Styrkekram

    SvaraRadera