måndag 23 juli 2012

Helgen som gått

Tjejkvällen i fredags blev jättemysig och trevlig!
Kände mig glad och stärkt när jag gick därifrån. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var skönt att komma utanför husets väggar ett tag.

Lördagen flöt på, ena dottern ville följa med sin pappa och bada den andra ville följa med mig till stallet. Vi fick en riktig mys dag där. Min kompis lät dottern rida på hennes häst och det uppskattades mycket!
Min häst var väldigt lugn och lyssnade på mig när jag red så när jag ridit klart vågade jag slänga upp dottern på henne med, så fick hon skritta av.

Efteråt åkte vi till ett jättemysigt ”lantfik”, ett litet ställe ute i ingenmansland där de har fik och landbord och säljer små söta och natruvänliga saker och produkter. Där tog vi oss varsin stor glass och de vuxna fick en kaffe också :)

I går söndag var det stora packar dagen. Inte för att det blev så fasligt mycket packat, men mer ’än om jag låtit bli! Det tar ju lite tid att rensa och gå igenom allt. Det har ju tagit oss 8 år att fylla huset med allt, då går man inte igenom det på en halvtimme.

Men en del kartonger blev fyllda, och jag förfäras över hur många det redan är med tanke på hur mycket det är kvar!! Jag som inte trodde det skulle bli så mycket…….

Mannen fortsätter att vara tvärförbannad. Tyvärr misstänker jag att han kommer att dra tillbaka bodelning och allt så att det får göras om igen. Kanske blir det till och med läge att skaffa en advokat??

Vi får se, vi skulle höras under dagen.

Annars känner jag att jag är ledsen, men ändå stark! Det kommer att bli bra! Jag kommer att få det kanon i min lägenhet och i mitt nya liv!

Hoppfull är ordet jag känner just nu!

1 kommentar:

  1. Du ska fortsätta hålla hoppet uppe och han kan fortsätta vara förbannad. Sen kan man fråga sig vem som egentligen mår sämst. Jag tror inte att det är du... Kram

    SvaraRadera