onsdag 11 juli 2012

Mardröm

Mannen får tycka vad han vill.

När de var bortresta så pratade jag med dem varje dag och jag var trevlig och vänlig.
Om jag ringde så var det alltid barnen som svarade, fast jag ringde på hans mobil, annars var det barnen som han lät ringa till mig. Även när han undrade om de skulle köpa med sig mat hem, vad som behövdes. Detta tyckte han alltså att jag skulle ta med barnen?

När jag frågade honom om detta, hur vida det var lämpligt att lämna en inköpslista muntligt i telefonen till en 8-åring. Fick jag bara till svar, ”jag trodde du ville prata med dina barn” Gaahhh hur matt kan man bli??

Nu är de hemma och jag är extra trevlig och vänlig, tycker jag. Tyvärr tycker jag inte att han är lika vänlig tillbaka. Jag ger honom lite tid… förhoppningsvis kanske min trevlighet smittar av sig :)

I natt drömde jag ”mardrömmar” om flytten. Jag gick förbi lägenheten dagen innan jag skulle få nycklarna och ser då att de inte har packat!! Alla tavlor och allt är kvar!

Det roliga är att lägenheten ligger på tredje våningen, det är helt omöjligt att se in! Dessutom finns det inga tavlor där!! Har aldrig varit inne i en bostad med så kala väggar som i den. Så drömmer jag om att tavlorna hänger kvar! Hel knasigt!!

Vidare drömde jag att det var helt värdelöst flyttstädat, om det ens var städat alls. Familjen som bor där nu flyttar utomlands och det gjorde de även i drömmen, så det gick inte att få tag på dem och be dem att städa igen!

Det är bara att hoppas på att det inte var en sann dröm jag drömde.

1 kommentar:

  1. Förhoppningsvis kommer han på bättre tankar. Det kanske bara tar lite tid... vad vet jag?

    En drömtydare kan säkert hjälpa dig med vad dom där tavlorna betyder

    SvaraRadera