fredag 13 juli 2012

En präktig och redig dag

Idag har jag inte så mycket att blogga om känner jag.

Har förutom att jobba (ingen semester i sikte för mig ännu) ringt och fixat med diverse.

Har kontaktat juristen, som i början på veckan kontaktade mannen för kompletterande uppgifter till bodelningen. Dessa uppgifter hade juristen ännu inte fått in, så jag tog tag i detta så gott det gick.

Bad mannen i går att ringa banken. Detta hade mannen inte uppfattat (?!) så idag ringde jag dit, endast för att få bekräftat att det var mycket bättre om mannen ringde själv.
Ringde till mannen och påpekade detta.

Har även blivit halvt och halvt expert på hästpass, bara en sådan sak!!
Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag av en helt annan anledning kollade i hästens pass, och upptäckte att hästen skulle behövas vaccineras och det innan nästa fredag!! Hästar måste vaccineras varje år och det får inte överskrida en dag, då blir det jobbigt och dyrt!
Men det visade sig vara lugnt, så jag släpper den biten så länge.

Har som jag redan skrivit tidigare börjat packa. För att kunna packa krävs en del rensning också. Jag trodde inte vi hade några babykläder kvar hemma. Så döm om min förvåning när jag hittade flera kartonger!! Dessa har jag nu sorterat i, behålla som minne (ytterst få plagg), lämna in till second handaffär (en pappkasse), och skänka till röda korset (fem fullproppade IKEA kassar) så idag bär det även iväg till röda korset!!

6 kassar med barnkläder kanske inte låter så farligt mycket till två barn. Men alla kläderna var i storlek 50-74! Alltså bara de minsta spädbarnskläderna. De andra har jag rensat och gjort mig av med redan, undrar bara varför dessa glömts bort??
Nu hoppas jag de kommer till bättre användning. Mössen på vinden får värma sig på annat sätt. :)

Så präktig och redig har jag varit denna fredag. Fredagen den 13:de!!

4 kommentarer:

  1. Baby-kläder är svåra att göra sig av med. Man har så mycket minnen förknippade med de allra första plaggen. Man minns precis vilket plagg vilket barn hade på sig vid vilket tillfälle. Det är säkert därför du hade dem kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och mannen har hela tiden varit överens om att vi inte vill ha fler barn.
      Men jag tror att kläderna blev sparade lite "uti fall att", om det skulle komma en lilla syster så kunde hon också få använda de söta babykläderna.
      Nu kommer det det inte att bli så.
      Jag kommer inte att skaffa fler barn. Även om jag skulle träffa någon ny och bli upp över öronen förälskad så blir det ingen sladdis!!
      Jag sparade några få kläder, per dotter som var specifika och förknippade med just henne. Kläderna de åkte hem i från BB, samt de pyttesmå i stl 44, som då var jättestora!!

      Radera
  2. Jag är bara trött så jag orkar inte mer än att skicka en cyberkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Det uppskattades :D

      Radera